Saturday, November 26, 2011

Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah buat semua. Looking back, what have we achieved? Have we become a better person, somewhat the same or worse than last year? Saya berdoa semoga kita semua, walaupun tidak banyak perubahan namun sekurang-kurangnya ada jua walaupun sedikit dalam mencari keredhaanNya.


So many things have happened this year. Dari bulan April lagi dah start bercuti. I start baking and decorating cakes and in a way, become a full time housewife. Having a lot of free time, I managed to indulge in reading and doing things I've never done before. I finally realized my purpose in this world. My only regret is that the realization came a bit later in my life.

I'm just glad that I could see the world differently now. Ya Allah, semoga hidayahMu ini sentiasa menyuluh diriku. Hanya kepadaMu yang aku sembah dan hanya kepadaMu aku memohon pertolongan. Tunjukkanlah aku jalan yang lurus, Ya Allah. Jalan orang2 yang Engkau beri nikmatMu. Bukan jalan orang2 yang Engkau murkai dan Jalan orang2 yang sesat! Amin.

Semoga tahun baru membuka lembaran yang lebih bermakna buat kami sekeluarga dan semoga kita semua menjadi Muslimin dan Muslimat yang lebih beriman dan bertakwa serta diredhai olehMu, Ya Allah.

2 comments:

  1. saya pun byk azam tahun baru ni....InsyaAllah...nak try capai satu persatu....hope your wish comes true tooooo.....:)

    ReplyDelete